Plexus Polaire [Francja / France]
DRACULA – SEN LUCY / DRACULA – LUCY’S DREAM
reżyseria / direction: Yngvild Aspeli
aktorzy-lalkarze / actors-puppeteers: Dominique Cattani, Yejin Choi, Sebastian Moya, Marina Simonova, Kyra Vandenenden
zastępcy reżysera / assistant directors: Thylda Barès, Aitor Sanz Juanes
muzyka / music: Ane Marthe Sørlien Holen
twórcy lalek / puppet creators: Yngvild Aspeli, Manon Dublanc, Pascale Blaison, Elise Nicod, Sebastien Puech
scenografia / set design: Elisabeth Holager Lund
video: David Lejard-Ruffet
kostiumy / costumes: Benjamin Moreau
obsługa światła i video / light and video technician: Emilie Nguyen
obsługa dźwięku i video / sound and video technician: Baptiste Coin
dramaturgia/ dramaturgy: Pauline Thimonnier
dyrektor produkcji i rezerwacje / production director and booking: Claire Costa
administracja / administration: Anne-Laure Doucet
producent / producer: Noémie Jorez
DRACULA – SEN LUCY / DRACULA – LUCY’S DREAM
reżyseria / direction: Yngvild Aspeli
aktorzy-lalkarze / actors-puppeteers: Dominique Cattani, Yejin Choi, Sebastian Moya, Marina Simonova, Kyra Vandenenden
zastępcy reżysera / assistant directors: Thylda Barès, Aitor Sanz Juanes
muzyka / music: Ane Marthe Sørlien Holen
twórcy lalek / puppet creators: Yngvild Aspeli, Manon Dublanc, Pascale Blaison, Elise Nicod, Sebastien Puech
scenografia / set design: Elisabeth Holager Lund
video: David Lejard-Ruffet
kostiumy / costumes: Benjamin Moreau
obsługa światła i video / light and video technician: Emilie Nguyen
obsługa dźwięku i video / sound and video technician: Baptiste Coin
dramaturgia/ dramaturgy: Pauline Thimonnier
dyrektor produkcji i rezerwacje / production director and booking: Claire Costa
administracja / administration: Anne-Laure Doucet
producent / producer: Noémie Jorez
W swojej wizualnej adaptacji słynnego mitu o Draculi, Yngvild Aspeli swobodnie czerpie inspirację z historii Brama Stokera, koncentrując się na kobietach. Spektakl skupia się zatem na doświadczeniu bohaterki Lucy i jej walce z wewnętrznym demonem w postaci Draculi, który następnie reprezentuje dominację i uzależnienie od niszczycielskiej siły. To metafora kontroli, zarówno wymuszonej, jak i pożądanej, uwodzicielskiej i zwodniczej.
Publiczność wyrusza w intymną podróż po tym fantasmagorycznym wszechświecie, który Lucy zbudowała dla siebie, w którym się zapomniała i z którym walczy.
In her visual adaptation of the famous myth of Dracula, Yngvild Aspeli chooses to freely draw inspiration from the story of Bram Stoker to focus more particularly on women. The show thus focuses on the experience of the character of Lucy - and her fight against her inner demon embodied by Dracula, who then represents domination, dependence, addiction to a destructive force. A metaphor of control, both forced and desired, seductive and deceptive.
The audience embarks on an intimate and psychic journey, in this phantasmagorical universe that Lucy has built for herself, in which she has plunged and against which she fights.
Publiczność wyrusza w intymną podróż po tym fantasmagorycznym wszechświecie, który Lucy zbudowała dla siebie, w którym się zapomniała i z którym walczy.
In her visual adaptation of the famous myth of Dracula, Yngvild Aspeli chooses to freely draw inspiration from the story of Bram Stoker to focus more particularly on women. The show thus focuses on the experience of the character of Lucy - and her fight against her inner demon embodied by Dracula, who then represents domination, dependence, addiction to a destructive force. A metaphor of control, both forced and desired, seductive and deceptive.
The audience embarks on an intimate and psychic journey, in this phantasmagorical universe that Lucy has built for herself, in which she has plunged and against which she fights.
piątek / Friday
16.06, 20:15 – scena główna BTL / main stage BTL
czas trwania spektaklu / duration of performance: 60 min
16.06, 20:15 – scena główna BTL / main stage BTL
czas trwania spektaklu / duration of performance: 60 min